ارتباط از طریق تلگرام :)

ساختار سایبان کالسکه ای

سایبان‌ مغازه های کالسکه‌ای از لوله‌هایی با قطر 25 میلی‌متر تشکیل شده‌اند. این لوله‌ها توسط لولاهایی پلاستیکی در هم چفت می‌شوند. سایبان مغازه کالسکه‌ای با باز شدن به اندازه‌ی ربع دایره، سایه‌ای در مقابل مغازه ایجاد می‌کنند. لوله‌ها و روکش سایبان با جنس‌های متفاوتی قابل ساخته شدن و عرضه به مشتریان را دارند.

سایبان مغازه

ساختار سایبان کالسکه ای

این لوله‌ها بر طبق نیاز مشتری در اندازه‌های متفاوتی نورد داده می‌شوند. به هرکدام از این لوله‌ها، “ترک” گفته می‌شود.تقسیم‌بندی فاصله‌ی بین ترک‌ها نیز حائز اهمیت است. این اهمیت به این دلیل است که اگر فاصله بیش از حد معمول زیاد باشد، باعث شکم دادن روکش می‌شود. از سوی دیگر، اگر این فاصله بسیار کم باشد، سایبان ظاهر مناسبی پیدا نمی‌کند.

سایبان مغازه

ساختار سایبان کالسکه ای

سایبان مغازه

ساختار سایبان کالسکه ای

اگر مغازه‌ای ارتفاع کمی داشته باشد، نیاز به بازشوی بیشتری دارد. در این حالت، می توان از تکنیک “پشت ثابت” استفاده کرد. برای مثال، مغازه‌ای دارای دهنه‌ی 3 متری و ارتفاع 3 متر است. حالت استاندارد استفاده از یک سایبان به ابعاد 3 متر دهنه و یک متر طول بازشو است. اما در این‌جا، نیاز مشتری استفاده از بازشوی 1.4 متری را ایجاب می‌کند. در نتیجه، از تکنیک پشت ثابت استفاده می‌شود. این کار به وسیله‌ی اضافه کردن یک ترک با قطعاتی به طول 40 سانتی‌متر که به پشت سایبان جوش داده می‌شود، صورت می‌پذیرد. به این صورت، استفاده از این تکنیک، مشکل ما را برطرف خواهد کرد.

سایبان مغازه

ساختار سایبان کالسکه ای

سایبان مغازه

ساختار سایبان کاسکه ای

 

سایبان کالسکه ای

ساختار سایبان کالسکه ای

 

مشکل دیگری نیز ممکن است در مورد سایبان معازه کالسکه‌ای به وجود آید. این مشکل به اصطلاح، شکم دادن یا خیز برداشتن ترک‌ها است. برای جلوگیری از این مشکل، از تکنیک “ترک دوبل” بهره می‌بریم. استفاده از این تکنیک به این صورت است که لوله‌ای به طول دهنه‌ی سایبان کالسکه‌ای را به زیر ترک جوش داده و باعث عدم خیز آن می‌شویم.

 

گیربکس سایبان مغازه

گیربکس برای باز و بسته کردن سایبان مغازه به دو صورت دستی و برقی موجود است. به طور معمول، این قطعه به وسیله یراق آلاتی به آخرین ترک سایبان کالسکه‌ای با جوشکاری متصل می‌شود.

بعضی مواقع در نصب گیربکس مشکلی وجود دارد. این مشکل، تقاضای کارفرما برای نصب سایبان بر روی کرکره است. برای حل این مشکل، دسته‌ی بالابر گیربکس را به کرکره یا ترک چهارم وصل می‌کنیم تا توپی کرکره را رد کند و این مشکل به وجود نیاید.

گیربکس سایبان برقی مغازه، در واقع همان موتور برف پاک‌کن پاترول است که توسط سیم‌کشی به محل درخواستی کارفرما متصل می‌شود.

 

انواع روکش سایبان مغازه

روکش سایبان مغازه در چهار نوع ترانزیت، برزنت نانو، بنر 13 انس کره، و فلکسی قابل ساخت است.

مزیت روکش ترانزیت استفاده آن از الیاف پلی‌استر است که از طرف دیگر توسط روکش پی وی سی حمایت می‌شود. این روکش‌ها در سه درجه کیفی ارائه می‌شوند. شرکت سایبان آریا از نوع درجه 1 روکش ترانزیت استفاده می‌کند. عمر این روکش‌ها در هنگام استفاده در زیر نور مستقیم خورشید، 5 سال است. پس از این مدت، روکش شکننده می‌شود.

روکش‌های برزنت نانو در مقابل نفوذ آب جاری -و نه راکد- مقاوم است. در سایبان فنری چون از این روکش عرض 2.5 متر به بالا وجود ندارد، مجبوریم چند تکه را به هم دوخت دهیم. این روکش در رنگ‌های متنوع موجود است.

استفاده از روکش بنر 13 انس کره‌ای به هیچ وجه در سایبان‌های فنری توصیه نمی‌شود. علت این امر، استحکام پایین این نوع روکش است. این روکش برای سایبان کالسکه‌ای در کنار ترانزیت خوب کار خواهد کرد. همچنین، این روکش قابلیت چاپ را هم خواهد داشت.

روکش فلکسی بیشتر برای کارهای تبلیغاتی استفاده دارد. این جنس روکش، رنگ‌پذیری مناسبی دارد. استفاده‌ی خاص روکش فلکسی، سایبان‌های بازویی است.

 

 



لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید