ارتباط از طریق تلگرام :)

رابطه ی سایبان مغازه با انرژی

رابطه ی مهم سایبان مغازه با انرژی و انواع سایبان مغازه

 

با نگاهی به تاریخچه ساختمان سازی در طی تاریخ در خواهیم یافت که انسان همواره در تلاش برای ایجاد شرایط آسایش بوده است. عدم آگاهی بین اقلیم و معماری ساختمان باعث اتلاف انرژی زیادی شده است. در این میان با توجه به اینکه کشور ایران، کشوری بیابانی و نیمه بیابانی به شمار می رود.

تامین آسایش دمایی در فضاهای زندگی به عنوان هدف اصلی معماری همساز با اقلیم و ایجاد شرایط آسایش به شمار می رود. به همین دلیل کنترل تابش مستقیم آفتاب بر جداره های خارجی ساختمان اهمیت ویژه ای دارد در این مقاله سعی شده است تا با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و میدانی و روشهای توصیفی تحلیلی به معرفی انواع سایبان مغازه مورد استفاده در معماری سنتی ایران و بررسی عملکرد هر کدام در ایجاد سایه در بنا پرداخته شود.

سهم قابل توجه ای از انرژی در ایران صرف سرمایش و یا گرمایش ساختمان ها می شود. کاهش مصرف انرژی مستلزم اعمال راه حل های جدید با رویکرد معماری پایدار است. بهره گیری درست از نور و انرژی خورشید در ساختمان ها یکی از اصلی ترین پایه های استفاده بهینه از انرژی در معماری است. کاربرد سایبان مغازه و نمای دو پوسته پاسخی مناسب به استفاده درست از منابع انرژی می باشد.

استفاده مطلوب از انرژی خورشید در ساختمان ها به بررسی تأثیر سایبان مغازه و نمای دو پوسته در کاهش مصرف انرژی کمک بسیاری میکند. بنابراین ابتدا انواع سایبان مغازه و به ویژه سایبان مغازه فنری و کالسکه ای و نمای دو پوسته تعریف شده است و در نهایت با سایبان چتری آشنا شده و به بررسی این سازه می پردازیم.

 

سایبان فنری

سایبان مغازه

سایبان بازویی یا همان سایبان مغازه برقی علاوه بر زیبایی ظاهری مساحت بیشتری نسبت به سایبان کالسکه ای تحت پوشش خود قرار می دهد و معمولا ۲٫۵ متر جلو آمدگی سایبان بازویی می باشد.

شیب سایبان بازویی(سایبان برقی)تا حدود ۵۰ درجه قابل تنظیم است.

قطعات مفصلی سایبان بازویی(سایبان برقی) با ریخته گری آلومینیوم در قالب دایکاست تهیه شده است و سایر قطعات آلومینیوم سایبان بازویی با استفاده از قالب اکزود ساخته شده است.

 

سایبان کالسکه ای

سایبان مغازه

سایبان مغازه کالسکه ای ،کاربرد ویژه آن در سر در فروشگاه ها و مغازه ها می باشد که نه تنها محصولات را در برابر بارندگی، سرما و گرما محافظت می نماید، بلکه تأثیر بسزایی در جذب مخاطب و معرفی محصولات دارد.

 

سایبان چتری

سایبان مغازه

برای طراحی سایبان چتری ابتدا به اندازه گیری میزان وزش باد در آن منطقه می پردازند. علاوه بر آن سایبان چتری به منظور حفاظت از باران نیز ساخته می شود. سطح پوشش داده شده توسط سایبان چتری محدود می باشد از این رو هرگاه مشتریان درخواست پوشش دادن یک منطقه وسیع داشته باشند به آن ها پیشنهاد می گردد که از چند سایبان در کنار یکدیگر استفاده نمایند.

 

تلفن های تماس :

 ۰۲۱۵۵۸۲۶۹۰۵

۰۲۱۵۵۸۵۳۸۰۲

۰۹۱۲۶۰۶۵۱۱۴

۰۹۳۳۴۲۵۶۷۵۵



لطفا دیدگاه خود را درباره این نوشته برای ما ارسال کنید